Intervju med Magnus (rektorn)

Vad har du för tankar kring projektet?

-          7:ans lådbilsprojekt tycker jag nog själv är det projekt som verkar roligast på hela året, som jag själv skulle vilja jobba med. Jag tror att det är ett väldigt bra projekt där man får använda många kunskaper i många ämnen.

Har du några förväntningar kring slutresultatet?

-          Jag förväntar mig ett spektakulärt lådbilsrace på tisdag och jag hoppas att alla elever är engagerade. Och sen får vi många besökare så jag hoppas att alla elever också visar sig från sin bästa sida och är goda ambassadörer för skolan.

Har du sett mycket av det vi har gjort under veckan?

-          Jag har varit runt tre dagar och tittat hur det har gått, och första dagarna var jag lite orolig och det var lite rörigt i början tycker jag. Jag har förstått att mycket av det var kreativt kaos. Men nu verkar alla bilar rulla och det är litegrann kvar av projektet.

Varför valde ni att ha det här projektet?

-          Det var faktiskt ett förslag som kom från en lärare för ett år sen. Och sen när vi skulle bestämma fasta projekt, då tog vi fasta på det eftersom jag och flera andra tyckte att det skulle vara väldigt bra för just sjuorna. Att man kan jobba lite över klassgränser också.

Vem kom upp med förslaget?

-          Jag är lite osäker på exakt vem det var men jag vet att Marie Suneborn som jobbade här tidigare hade sådana tankar, men jag tror att det var flera lärare som hade gått och grunnat på liknande. Sen så fick dem sitta en dag i september, några stycken, och tillsammans då sno ihop ett bra projekt. Men då fick dem uppdraget av mig att ha lådbilsracet som rubrik och göra ett bra projekt.

När du gick runt i klasserna, var det då som du hade tänk dig?

-          Ja, på ett ungefär. Jag har sett att många har jobbat väldigt hårt, andra kanske har haft svårare att komma in i sina grupper men jag tror att resultat blir bra i slutet, och man lär sig något av att jobba på det här sättet. Sen tycker jag det är roligt att det finns en mediagrupp och en tävlingsgrupp, och jag har förstått att tävlingsgruppen har gjort en stor insats och förberett en bana.

Kommer det här projektet komma tillbaks andra år?

-          Vi räknar med att det här blir ett fast projekt som man alltid gör i sjuan, om det blir bra. Sen måste vi ju utvärdera och kanske förändra vissa saker men vi hoppas att det blir ett projekt för nästa års sjuor också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0